onsdag 21 januari 2009

Att flytta

Jag håller just på att flytta från prästgården. Nej jag skall inte sluta men jag skall flytta från den gamla prästgården på 200 kvadrat till ett litet Älvsbyhus. Som nu står strax nedanför den nuvarande prästgården. Så nu bor jag mest ibland en massa
fyllda Banan och flyttkartonger. Den nuvarande prästgården har stått på samma plats sen 1941 och det känns vemodigt och kanske också onödigt att den skall rivas för en mindre sådan. Äldre präster säger också att den står på evig tjäle. Och det kan kanske stämma även om jag tvivlar på detta. Orsaken till det är att den är så nära älven så grundvattennivån torde vara väldigt hög och detta vatten borde lösa upp tjälen. Men en del säger att de många av Paltsarna (ställen med evig tjäle) ligger
mycket nära vatten. Så omöjlig är det ju inte.

Inga kommentarer: