måndag 6 juni 2011

Nu är jag trött på alla uppdateringar

Jag antar att ni har märkt att så fort man skall skicka ett mejl eller ladda ner något intressant så kommer det plötsligt en uppdatering på ett eller annat program. Och om det inte är akut läge så brukar jag då göra något annat för gör man inte det så strular det till sig i någon annan ände.

I dag skulle jag skicka bilder från vår gudstjänst vid den s.k Spärren straxt efter Idivuoma om man kommer från Karésuandohållet. Men min dator fick fnatt och tre program skulle promt uppdateras.

Då är en min undran varför skall det göras samtidigt och kunde programmen inte fråga först om dom får göra uppdateringar. En del gör det men inte alla för enm del bara kör på som de värsta busarna i stan.

Nå jag fick iväg bilderna men jag fick byta dator först då gick det men först efter att flashplayer uppdaterats så också där kom irriterande uppdatering.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det hände oss två gånger att datorn dessutom hängde sig under uppdateringarna. Första gången - då vi verkligen hade akut behov av den fick vi efter flera försök med omstart o dyl ingivelsen att lägga händerna på den och be - då fungerade den!! Andra gången några månader senare fick vi installera om hela mjukvaran... (Windows Vista)