torsdag 22 februari 2018

Alltid Något!

I går var jag till Kiruna i några ärenden, egentligen för att köpa en strykbräda eftersom jag då och då behöver se prydlig ut  och då behöv en strykbräda för att pressvecken skall sitta på rätt ställe på byxorna. Nå, nu är detta gjort så nu är det väl bara att leta reda på någon tygtrasa som man kan blöta och lägga på byxorna när dessa skall pressas.

Jag åkte inte så tidigt som jag brukade då jag inte ville vara borta hemifrån allt för länge, så om jag inte hade hälsat på en vän i Kiruna så hade det bara varit en resa fram och tillbaka. Men jag ville hälsa på min vän och man måste ju äta också så jag var till Malmia och tog en bit mat också.

Även ÖB och Clas Ohlsson fick en påhälsning för att inte tala om Elgiganten där jag på en fyndhörna hittade en återlämnad Windows 10 dator som jag köpte med mig. Kanske kommer den att fungera bättre än den Wista dator som jag gjort om till Windows 10? Vem vet?

Nå nu är vi sen drygt en vecka tillbaka inne i Fastan men då jag är över 60 år, fyller 70 i år så behöver jag inte iakttaga några hårdare fasteregler, så jag klarar mig utan alltför kraftig ansträngning. Men jag skulle nog ändå vilja att både jag och andra skulle både fasta och be för land och folk.

Skulle vilja skriva mer men är nu trött, återkommer!


1 kommentar:

kyrksyster sa...

Ibland blir stadsbesöken rena snitselstigen.

Fastar gör inte jag heller. Jag har varit svårt sjuk. Men nu återhämtar jag mig.

Kollar om min blogg skulle få några läsare. Fint att se att några fortfarande bloggar.