tisdag 14 januari 2020

En kopp kaffe eller två!

Jag tycker om att ta en kopp kaffe på morgonen men har svårt att dricka själv då jag tycker om att ha sällskap vid mitt kaffedricknde och då inte bara på morgonen utan även då på eftermiddagen vid non, alltså trekaffet.

Hemma i mitt barndomshem drack vi söndagskaffet vi 11.00 och 15.00 och middagen åt vi vid 12.00 ungefär. Ibland kanske vid ettiden.

Nå, jag tycker om att att ha sällskap just vid kaffedags, att veta att någon mer är tillstädes då jag imundigar mig  kaffe. Helst då nykokt från plattan. Egentligen borde det också vara björkved som kokat upp kaffet men det är ju svårt med en elektrisk platta ochdå får man nöja sig med det som finns det vill säga elspisen.

Nu skall jag ta mig en titt på vad som finns i kylskåpet och se vad det blir till middag och med middag menar jag måltiden mitt på dagen för det heter ju middag och kvällsmat.

Och ingenting annat!

Inga kommentarer: