fredag 2 juli 2021

Dagen går mot sitt slut!

 I dag har jag varit till Gällivare Hälsocentral och lämnat ett blodprov, det gjorde att jag inte kunde äta frukost i morse. Då jag var osäker på om det skulle vara ett fasteprov eller inte. Nå, cafeét på sjukhuset var öppet så jag gick dit in och tog en kopp kaffe och en räksmörgås. 

Det fick gå där också!

Och efteråt blev det en runda på apoteket där jag tog ut en del av de av  mina mediciner som jag kunde ta ut. En del måste man vänta på, som ni kanske vet, och man skall väl inte ha allt för många sådana hemma.

De bör nog vara kvar på apoteket, så att andra också kan ta del av dem.

Men nu går den här dagen mot sitt slut eller som en äldre kamrat alltid avslutade dagen "En dag närmare döden." Vilket får mig att fundera på om han fortfarande lever.

Inga kommentarer: