måndag 23 maj 2022

Tiden går!

 Ja,tiden går verkligen snart är jag Friherre igen då jag snart slutar min tjänst här i Karesuando och blir pensionär på riktigt. Jag hade gärna fortsatt min tjänst men jag önskar vara när min vårdcentral och lasarettet i Gällivare. 

Men också nära den fina tågförbindelsen mellan Nattavaara och Sunderbyn, det är så skönt att bara parkera bilen och sen gå på tåget, köpa en kopp kaffe och sen ta och läsa en oläst  pocketbok som jag tagit med mig hemifrån. 

Den brukar sen vara utläst när jag skall åka hem men då har jag i regel  köpt en ny sådan från kiosken på Sunderbyn men många gånger har jag också haft intressanta samtal med medresenärerna på tåget så det brukar inte gå någon nöd på mig.

Förra året så tog jag med en lånebok som handlade om en lågkastig indier som cyklade från Indien till kärleken i Borås och det var härligt att sitta utanför sjukhuset och läsa den boken när jag väntade på tåget som för övrigt bara kom halvägs till nästa station. Tåget fick backa tillbaka då en timmerbil hade kört på en ledningsstolpe så det blev att åka buss hem till Nattavaara  i stället för tåg.och att läsa på en buss kan jag inte för då mår jag illa. 

Detta var dagens pensum, hej då! 

Inga kommentarer: