fredag 8 maj 2009

Snart är sommaren här

Jag sitter och funderar på när asommaren kommer till oss.

Det kan ju dröja länge än för jag kommer ihåg det första året som jag bodde här i Karesuando kyrkby. Alldelses uta´nför den välbyggda och fina Prästgården från 1941.
En fin kulturbyggnad så finns det en björk med flera stammar och det året som jag kom hit det var det sista året på det gamla årtusendet 1999.(Fast skall am vara noga så var det väl näst sista året men det är en annan fråga)

Nåväl under detta träd fanns det då en snöhög som då låg ända fram till midsommar.
Men då i samband med midsommarhelgen då försvann denna snöhög och kvar blev bara en liten kal fläck där den legat. Så var det då. Men så blir det inte i år för nästan all snön är borta. Och kommer det ny snö så blir den som salt på den gamla snön. Så att den smälter fortare.Men en av vaktmästarna sade då jag kom hit och berättade att
jag önskade att sommaren skulle komma. Att det var inget att längta till eftersom det är då som myggen också kommer.

Inga kommentarer: