torsdag 4 mars 2010

Vintern håller oss ännu i sitt grepp.

Det har ju kommit masor av snö i år men här uppe tycker jag att det inte är värre än det brukar att vara. Åtminstone inte på de tio år som jag kan blicka tillbaka på. Så tycker jag inte att det vare sig är mer eller mindre snö vid den här årstiden. Vårvintern i början av mars. Så här ser det i vart fall ut om man blickar ut över älven. Jag tog bilderna i går den 3 mars. Och på andra sidan ser man Finland. Fast gränsen går egentligen mitt i älvfåran.

 

SDC10328

Foto: Karesuandoherden

Som Kontrast till den bilden så kan man ju kolla på följande bild från i somras taget från nästan samma ställeSDC10187

Foto: karesuandoherden

Är det inte så att man längtar efter sommaren efter den sista tidens kyla.Fast då kommer ju myggen och?

Inga kommentarer: