torsdag 27 maj 2010

Nu är det snart sommar igen och vi förlorar ett inköpsställe

För den som förljt denna blogg, så ser ni att jag har skrivit mycket om årstiderna och deras växlingar. Och nu håller våren på att övergå i sommar skulle jag tro.
Utanför fönstret till min expedition ser jag att björkarna börjar få mer än musöron så att vi snart kommer att få se dess blad också.
I år blev det heller ingen islossning men det innebär inte att isen ligger kvar utan det beror på att den, isen alltså, helt enkelt smällte bort. Och då både under och ovanifrån. det är mycket märkligt? Det är inte så vanligt här uppe. Även om det förmodligen har hänt förut också.
I Karesuando Kyrkby har vi haft fyra affärer men nu skall gamla OK lägga ned och det är nu utförsäljning på de varor som finns där. Det är lite trist men så är det, och det har ändå varit den affär som jag för det mesta har handlat mina varor i, så nu får jag väl fördela mina inköp till de tre kvarvarande affärerna. Och hoppas på att dessa kommer att dra kunder till varandra. Och då externa kunder från både Finland och Norge. Så att vi akn få behålla den fina service som vi har haft här i Karesuando Kyrkby.

Inga kommentarer: