torsdag 20 maj 2010

Om bloggkommentarer

Jag andra bloggar och blir förskräckt över dessa bloggkrig som råder mellan olika människor här i landet. och krigen härjar för det mesta i kommetarerna.Men ibland har jag undrat om inte kommentarerna gör mer skada än nytta. Och då tänker jag speciellt på tre bloggar.

Först Monica Antonssons och sen Maja Lundgrens och sist Daddys blogg. Där kommentarerna mer eller mindre döljer det budskap som bloggaren försöker att föra ut.

Obs. Jag gör här ingen värdering av vad de skriver. Det kanske jag gör senare men det känns som om det som skrivs i kommentarfälten på ett effektivt sätt döljer budskapen.Jag vet inte hur man skall komma tillrätta med detta om man inte vill tumma på yttrandefriheten. Men kanske skall vissa inlägg stå för sig själva och andra modereras. Kan detta vara en väg att gå?

Och andra inlägg mår kanske bäst av att de blir ifrågasatta?

Ja, det var några lösa funderingar om detta med bloggkrig och jag är glad över att slippa deltaga i dessa krig. För krig vill väl ingen ha, inte ens bloggkrig.

Inga kommentarer: