onsdag 19 oktober 2011

Nu borde vintern vara här!

ja, det borde den men regnandet fortsätter, dag efter dag. Men om man skall tro på prognosen så blir det snö i morgon. och snön kom ju för ca.två veckor sedan men den gjorde bara en kort visit. För den försvann ganska så omgående. Och nu verkar det som om den har regnat bort. Den känns lite tråkigt för snön gör att det blir litet ljusare så här långt norr ut. Nu har jag också fått på vinterdäck på bilarna så också för den delen kan snön få komma.

Men några som kanske tycker att det är skönt att vintern dröjer är nog sångsvanarna som brukar vara här på somrarna och föder upp nya kullar av sångsvanar. Jag tycker att dom ser trevliga ut men jag har hört att de är väldigt aggresiva mot övriga simfåglar. Är det så?

Jag hade också tänkt mig att jag skulle vara mer ute i församlingen men nu skall man läsa igenom dels strukturutredningen dels några frågor som stiftet och ställt. Och det tar ju bort tid från församlingsarbetet. Nu kan man ju invända att detta ingår i församlingsarbtet och för all del. Men tiden försvinner ju ändå på saker som ligger utanför församlingen. Ack om man kunde få en 25;e timme på dygnet?

Inga kommentarer: