tisdag 10 maj 2016

Ännu en gång om hålor i Purnu-vägen.

Var inne till Gällivare i dag och åkte över Purnu.Sadjem eftersom Kilvovägen är så pass dålig som den är. Då den håller på att rustas upp.Och det blir så att säga genomslag då man åker över varje vägtrumma som lades om förra året.

Därför väljer jag vägen över Sadjem i stället.

Men problemet är som sagt hålorna i vägen och jag har varit spänd var dag över dessa hålor som man får åka slalom  emellan och egentligen skulle man väl kunna jämföra det med rysk roulette.

För vad händer om man vid ett sådant slukhål möter en ren eller en bil eller varför inte en människa? Vad skulle kunna hända? Jo, man kan inte väja utan man får äventyra bilens fram och bakaxlar och hoppas att det går bra.

Hellre detta än att äventyra någons liv.

Men allra bäst vore ju att man tog tid på sig att fylla igen hålen i vägen så att man slipper detta slalomkörande. Eller?

Uppdatering:

När jag körde hem i går kväll märkte jag till min glädje att hålen i vägen mellan Purnu och Kilvo är lagade. Hur det är mellan Purnu och E10 vet jag inte. Då jag ännu inte kört den vägen.
Men även vägen över Sadjem har sina brister bl.a ett stort jättehål just i Sadjem men också dessa kommer nog att lagas hoppas jag.

Inga kommentarer: