tisdag 28 juni 2016

Ett brev till kronofogden angående företaget Key Code;s metoder


Jag har under några månader plågats av ett företag vid namn Key Code. Förra året sade jag upp ett abonnemang hos dem. Angående nyckelbrickor. Läs nedan.


Bestridande till kronofogden angående skuld till  företaget Key Code genom Gothia Inkasso.


Under ett antal år betalade jag pengar till ett företag som kallade sig Spärrlinjen som sedan bytte namn till Key Code efter en hel del skriverier i pressen.

Förra året sommaren 2015 sade jag skriftligen upp avtalet med Key Code då jag inte hade någon som helst användning av deras tjänster.

Tjänsterna var att leta upp bortappade nycklar och annat i Göteborgsområdet

Om detta företags tjänster överhuvudtaget existerar häruppe i Norr?

Detta företag har varit en följetong hos både press, polis och inte minst konsumentverket.

Samtidigt sade jag upp ett abonnemang hos böckernas klubb.

Från Böckernas Klubb kom ett brev där man tackade för den tid som varit och att man mottagit uppsägningen av abonnemanget. Från Key Code däremot kom ett samtal där man frågade varför jag sagt upp abonnemanget därifrån? Den enda gång man hört av sig?

I stället har jag därifrån fått en del räkningar genom detta företags egna inkassoföretag Ghotia Inkasso.

Seriösa inkassoföretag ville nämligen inte ha med detta företag att göra, då det skulle solka ner deras renommé.

Jag fick sedan veta att Radion haft några program om detta företag och dess metoder och några slagningar på nätet torde också ge en bild hur detta företag arbetar.

Kontentan av det hela är att undertecknad inte har någon skuld till detta företag, då jag sagt upp abonnemanget i god tid. Jag avser också att dels polisanmäla företaget Key Code till Göteborgs- polisen dels anmäla detta till konsumentverket.

Med Vänlig Hälsning












Inga kommentarer: