onsdag 17 maj 2017

Att se med nya glasögon

Jag var i går till Gällivare och passade då på att gå in till Pastrosexpeditionen och hälsa på.
Det var trevligt som vanligt där men musikern som jag hade tänkt fika med var inte inne men det är sådant som händer och fötter.

Jag hade ju kunnat ringt men jag var osäker på om jag skulle åka in till Gällivare så jag tänkte att jag går in på Pastors och ser om någon är där. Och några var där men inte musikern som jag hade velat ta en fika med.

Nå, jag fick mitt egentliga ärende gjort vilket var att hämta ut mina nya glasögon på Specaservice det vill säga en av Gällivares Optikaffärer.

Och nu har jag till och med slipade solglasögon vilket kan komma väl till pass då solen står högt på himlen. Men också till hösten då den kommer att stå lågt.

Förresten jag tror att det var på 1200-talet som man började slipa till glasögon men en målning i Torshälla kyrka motsäger det. För där får man se Patriarken Abraham iförd glasögon.

Inga kommentarer: