onsdag 24 maj 2017

Kunskapens Bok

Det finns en bokserie som jag var omedveten om tills för några år sen, jag tror aldrig att jag sett dessa böcker förran jag hittade dessa på ett antikvariat.

De har inte funnits på de bibliotek som jag har varit inne och lånat böcker på.

Inte på Stockholms stadsbibliotek med dess filialer, inte heller några andra bibliotek på de läro-
anstalter som jag gått på. Vad jag vet!

Vad heter då dessa böcker i serien.

Jo de heter Kunskapens bok vilket är och var ett litet miniuniversitet där man kan få upplysningar om många saker. Exempelvis hur Andréexpeditionens öde upptäcktes på 30-talet. Och många andra spörsmål både besvarades men också ställdes.

Nu för tiden  har vi hela internet att tillgå men då dessa böcker skrevs från 40-talet och fram till mitten av 60-talet och kanske också senare så var dessa goda pedagogiska böcker där man kunde få veta en hel del. 

Bl.a. om Argentinas historia och annat intressant vetande.


Låna dessa böcker på ert bibliotek genom fjärrlån om de inte finns eller kolla om de finns antikvariskt så har ni mycket läsvärt i den egna bokhyllan.

Inga kommentarer: