onsdag 26 juli 2017

Det var lika illa på Erlanders tid inom regeringen.


Kommer ni ihåg krisen på transportstyrelsen 2017?

Detta  skrev jag sommaren 2017 men jag har redigerat det lite

Iblande sägs det att det var bättre på Erlanders tid och att en sådan härva som hände  då inom Transortstyrelsen och regeringen inte kunde hänt på Erlanders tid då Erlander hade kontroll på sina ministrar 

Nej, det var inte bättre på Erlanders tid. Det  regnade mycket i norr under sommaren 2017 och vad gjorde  man då?

Vi går in i texten;

"Jo jag  läser böcker bl.a. en bokfilm om Årets störts händelser 1963 av Nils Londin. Diana Bildreprtage –Hälsingborg. Och nu till till sidorna 130-131. Och dessa sidor handlar om Stig Wennerström."

Jag citerar ett stycke in i texten.

”Misstankarna mot överste Wennerström väcktes redan 1959, då säkerhetstjänsten informerade försvarsminister Sven Andersson om att överste Wennerström i vissa avseenden betedde sig märkligt. 1961 placerades Wennerström som nedrustningsexpert i utrikesexpert i utrikesdepardementet. Undén delgavs misstankarna. Dessa vidarebefordras i mars 1962 också till inrikesminister Rune Johansson och Justitieminister Herman Kling dåvarande socialminsitern Torsten Nilsson om att Wennerström ”var föremål för säkerhetstjänstens intresse” Den 22 juni två dagar efter anhållandet blev också statsminister Tage Erlander informerad om saken. Denna märkliga ordning väckte en del undran i pressen”

Som sagt det  var en märklig ordning både på Erlanders tid och 2017!

Och så undrar jag hur det är nu för tden.


Inga kommentarer: