söndag 26 november 2017

I dag är det min 69 årsdag

Ja, idag fyller jag 69 år och det har varit ibland händelsefyllda 69 år och ibland händelsefattiga, ibland jag vilja vara tillbaka i Stockholm och då gå med min dåvarande kompis, vi kan kalla honom Bengt (dåvarande då hört  av honom på 25 år?),  till Lindqvist konditori på Odengatan i Stockholm.

Där man kunde beställa stans godaste Semlor.

Eller då jag gick på Karlskoga Folkhögskola, det var ju också tider det men där tycks jag vara bortglömd. Jag har väntat på både 20, 30, 40 års jubiléer utan att höra någon och sen har jag själv glömt bort detta. Så glömskan är väl åt båda hållen.

Dock skulle jag vilja gå långt bak i tiden och gå till en av barndomsbyarna Stockås en sommardag och sätta mig vid Svartån på järnvägbron (Stockås-Mullhyttan). Och bara titta över vattnet som Riddar Erland i Singoalla för att meditera just över det flytande vattnet. Panta Rei.

Ja, det är mycket som kommer över en människa då man skall summera livet på en av dess märkesdagar. Skriver kanske mer senare i dag.

Inga kommentarer: