lördag 4 november 2017

Att landa på alla fyra!

I förrgår var jag ute med Pandy och då han just nu bor i Mertajärvi så var jag inne i skogen och rastade honom. Ja, Pandy är en mycket söt och charmig hund men. Fallen efter Ronja.

Och han föddes för drygt sju år sedan, så han är ganska stark för att vara en mellanstor hund. Den lilla vovven är en korsning mellan Lapphund och Boarder Collie. Och ser därför ut som en fårhund.

Nåväl, jag skulle rasta honom häromdagen men det hade mörknat och jag brydde mig inte om att ta på mig mina handskar. Och då gick det som det gick. Jag halkade på en sten slog i vänstra låret. Det kändes som om höften gick av. Plus att händerna kom in i den kalla snön. Nå, jag lyckades att ta mig upp från denna obekväma ställning och linka in med Pandy igen.

Sen blev det svårt att sätta sig i bilen för det gjorde så ont att bara lyfta in vänstra benet in i bilen men jag tog mig hemåt och tog en alvedon och lyckades sen hitta en smärtstillande salva som tydligen används av idrottsmän. Och det var faktiskt tur för läkningen har gått snabbt. Även om jag fortfarande känner av lite smärta i vänster ben men också i vänster arm.

Nä, nu skall jag snart gå ut med  Marmortass men det får bli en kortare promenad, efter det att jag smörjt in vänster ben och arm med den ovan omtalade salvan.

Inga kommentarer: