fredag 9 oktober 2009

Rentunga

Det finns mycket som jag äter och det syns säger en del.
men det finns också mycket som jag defenetivt inte äter eller
kommer attäta till exempel det som en del av våra medarbetare
vill truga på mig.

Nämligen rentunga, där går minm gräns.En annan gräns är blodmat som jag inte för allt smör i småland inte kan få i mig.

Smålandssmöret skulle i och försig gå bra om jag får ha det på smörgås.

Nå, för mig är apostlagärningarnas och det första Kyrkomötets det vill
säga den gång apostlarna samlades för att ta ställning inför Paulus
frågor inget större problem. Det vill säga det som sägs i Apg 15 kapitel i verserna 20 och 28.

Eftersom jag ändå inte kan få i mig det som förbjuds där.

Men däremot tror jag inte att man skall göra en lag av det hela som den nygnostiska sekten Jehovas Vittnen har gjort.

Detta började med rentunga och slutade med blodmat i anknytning till apostlamötet i Apg 15 Kapitel.

Inga kommentarer: