torsdag 8 oktober 2009

Snön har kommit och ditt och datt

Ja, då kom snön återigen och nu har jag sent omsider fått om inte hästen så dock bilen omskodd. Dock behöver jag inte sko om mar-    garinlådan då den har året runt däck.

Det var verkligen ett busväder i går och då jag åkte mot Karesuando från Malmfälten så var det ett sjå att bara hålla sig på vägen. Och då jag hade radion på hela tiden så fick jag kontnuerliga rapporter om bilolyckor. Från hela  Norrbotten.

Så, jag känner mig lycklig att jag kunde få komma hem helskinnad efter denna resa i gårdagens busväder.

Och då jag har kommit hem, så har jag kollat om jag kan höra de långhalsade skrikhalsarna men det verkar som om de har flugit söderut. Och det är nog bäst så, för hur skulle en stackars Svan klara sig häruppe utan mänsklig hjälp? Det är frågan!

Ja och till detta kommer ju att isen verkar att ha lagt sig på gräns- älven. Så, nu  har vi snart landförbindelse med vårt Östra grann-  land, Finland. Vad sägs om detta.

Inga kommentarer: