måndag 7 februari 2011

Att kasta sk-t efter

Jag har skrivit om den bristande rättssäkerheten i Kyrkan och dess systemimmanenta domstolar, domkapitlen. Ett domkaptel som utmärkt sig framför andra är domkapitlet i Linköping.

Där har man tagit upp ett fall med Präster på Vikbolandet som inte har begått Nattvarden när kvinnliga präster officierat. Det blev en hel del skriverier om detta. Bl.a. i Dag Sandahls blogg och vi var också några andra som skrev om detta.

Tidningarna skrev också men där fick bara den ena sidan komma till tals i artiklarna. Därmot så kom andra synpunkter fram i kommentarerna . Men mig vetrerligt, så tog inga journalister fatt t den verkliga skandalen. Den bristande rättsäkerheten i Svensk Kyrkan och då specifikt i den jurisdiktion som omfattas av Domkapitlet i Linköpings stift.

Jag tror dock att det Dag skrivit i sin blogg men också kyrksyster i sin gjorde att man inte vågade fälla de anklagade. Men man gjorde en annan sak. Modellerad efter tigsrättens dom mot obducenten och allmänläkaren. Man kastade skit efter i en kommentar som inte kan överklagas. Jag hoppas dock att de som utsattes för detta anmäler detta till åklagarkammaren i Linköping. För förtal eller osant intygande. Inte bara för sin egen skull. Utan också för alla oss andra som är under olika domkapitles jurisdiktion. För min del tycker jag att detta är av stort allmänintresse.

Kyrksysters kommentar till detta kan ni se här nere;

 

http://blogg.aftonbladet.se/kyrksyster/2011/02/du-ar-oskyldig-men-vi-tycker-att-du-ar-dum#comments

1 kommentar:

Anonym sa...

Skandaldomen mot läkarna fortsätter att spöka och förstöra deras liv.
http://stadsholmen.blogspot.com/
http://cattasbubbla.se/2011/01/28/nya-uppgifter-i-da-costa-arendet/