lördag 6 februari 2016

Den nya Journalistiken

Ibland så funderar jag på vad som händer och sker i vårt samhälle!

En sak som jag funderat på är massmedia och att vår tids massmedia tycks ha missuppfattat sin uppgift. Nämligen att granska maktens män och kvinnor.

Utan insinuanta kommentarer och kopplingar.

Varför skriver jag detta, jo jag läste ett inlägg på Facebook som handlar om hur en deltagare i en demonstration blivit påhoppad av en journalist från ett av våra mediainstitut.

Jag tror det var från T.V men det kan också ha varit en av de stora kvällstidningarna, hon skriver där om hur hon upplevde situationen som helt absurd. 

Och att hon just därför hamnade i en försvarsposition.


Till det kan man väl säga att det verkar vara just på detta sättet som media arbetar och att man på detta sätt värnar om de maktens män och kvinnor som man är samsupna med.

-----

UPPDATERING.

Det var T.V


Länk till inlägget;  https://www.facebook.com/annelie.sjoberg1/posts/1154312427912946?fref=nf&pnref=story

Inga kommentarer: