lördag 13 februari 2016

Vulkanutbrott!


Ja vad skall man tro då snön mer eller mindre har vräkt ned över nejden den sista tiden.

Jag har läst någonstans att vid vulkanutbrott så kommer det så mycket järn upp i atmosfären att det då blir mer nederbörd under vintrarna i de nordliga delarna av jorden.

Alltså uppe mot polcirkeln.

Förmodligen blir det också så mot de sydligare delen av världen.

Alltså mot sydpolen.

Kanske är så?

Jag tror att det i vissa fall kan vara så men i vårt fall handlar det nog mer om att på det ställe som jag för närvarande är bosatt, så ligger bostället väldigt nära fjällkedjan. Och det innebär att den nederbörd som kommer västerifrån. Från norska havet. Den fälls ut just vid fjällen.

Och detta innebär skottande och åter skottande och det kanske inte är så bra då man som jag närmar mig de 70. Är 67 år,

Men annars så tycker jag om snö och klimatet men ibland kan vår Herre skicka alldeles för mycket av den vara.

Men det blir ju bra skoterföre och det är väl gott så.!

Eller också kan vi ta fram Vita blixten och glida fram på dessa så här ca. 30 år efter det att de ställdes in i en bod.


Få se om vi träffas i skidspåret?

Inga kommentarer: