lördag 17 oktober 2020

Nu är snön här och med den vintern!

Så kom då den väntande snön också i Karesuando eller snarare först i Karesuando, det övriga landet kommer nog snart efter vad det lider. Det blir kallare och kallare och så blir det så att säga mörkare och mörkare. Och här i Karesuando brukar ju solen vara borta från Luciadagen den 13 december och till den 13 Januari. Också i år lär det väl bli på detta sättet om inte något omvälvande i tiden kommer att ske.

Vad nu detta skulle vara!

Det är dock gott att denna dag vara inomhus då det är fuktigt och kallt ute, det är ungefär som då jag bodde i Kungliga Huvudstaden några år, vintrarna där var kalla på ett inte allt för behagligt sätt. När jag flyttade norrut efter en sejour på drygt sex år i Eskilstuna så var temperaturen kallare men det kändes inte så eftersom fukten var borta. Det var alltså fukten som gjorde att man frös så väldigt nere i landet. Även i inlandet som ju Eskilstuna måste sägas vara.

Vi får se om jag kommer på något mer att skriva om för nu tänker jag ta mig en tur ut på byn för att se om jag kan få någon förning tills i morgon.

Inga kommentarer: