söndag 17 oktober 2021

Predikoledig och annat också.

 Den här söndagen har jag varit predikoledig men jag var med på gudstjänsten i Karesuando Kyrka, i och för sig digitalt men jag ville veta hur det nu är att vara med på gudstjänsten i realtid digitalt och om ljudet har blivit bättre. Och det vad jag kunde höra både i högtalarna och hörlurarna så har ljudet blivit mycket bättre för nu hördes det tydligt vad Jean Claude sade både i liturgin och predikan. 

Annars har jag och Marmis  varit hemma i prästbostaden och bara varit ute och rastat varandra, det kan ju faktiskt vara skönt att ta en promenad med sin lilla hund också nu när snön har kommit, dock har också gumman Tö varit här under dagen så vi får väl se om det får ligga kvar. Det brukar ju annars komma en töperiod under allhelgona tiden.

Jag håller också på att läsa en bok om tidens tecken, där finns det mycket att fundera på och kanske eller kanske inte kommer jag att ta upp vad som författaren skriver om Bibelns profetior. Det är en ganska tung bok så om jag tar och skriver om den måste jag smälta den.

Annars finns det en bok som jag kan rekommendera för den som vill veta mer om det som står i Bibeln, nämligen Bibelguiden den är egentligen skriven för tonåringar men just detta gör att den blir en bra guide för den som vill komma in i Bibelns värld. 

Tiden går och annat måste göras, vi ses när vi råkas!


Inga kommentarer: