söndag 12 april 2009

Snöslask

I går på Påskafton så genomförde man Naimakkaloppet och man kom i mål staxt utanför Prästgården. Så man kunde sitta på första Parkett i den gamla ståtliga Prästgården och se när åkarna kom i mål.När jag fyllde 60 i höstas fick jag ju ett par skidor. Dom så kallade Vita Blixten för att kunna åka på under vintern. Skam till sägandes har jag inte riktigt vågat mig på detta. Det är fortfarande min skada från i förfjol som gör att jag är extra försiktig med både skidåkning och promenader i svår terräng.
Kanske är det förståndet som segrar för någon gång skall väl också det få säga sitt.
Nå, rubriken är snöslask och snöslask var det utanför prästgården under dagen. Ända tills dess att Rune kom och skyfflade undan det mesta med Lundbergaren. Och i dag har det varit tillfruset. Så nu är det nog en fin skare på sina håll men. En skare som inte är allt för hård så att renarna kan komma ner till marken för att hitta sin mat.

Inga kommentarer: