tisdag 21 mars 2017

Vårtröttheten!

Kanske är det den så kallade vårtröttheten men det kan också vara något annat, den trär trötthet som drabbat mig den sista tiden. Jag är trött när jag vaknar och trött på dagen. Och inte så konstigt trött då jag lägger mig.

Men kanske är det bara vårtröttheten för när jag tänker efter, så brukar det vara så här varje år under Mars månad här uppe i norr. Längre söderut var det i februari. Och då dagsmejan startade, då brukade denna trötthet gå över. Och nu har ju vårdagjämningen inträffat så nu får vi nog se fram mot de ljusare tider som jag skrev om för en tid sedan.

I morgon så får jag ta ut ett paket med ett Psaltarium, alltså en Tidebönsbok och en engelskspråkig Bibel+ en liten bok om tidiga Martyrer. Det skall bli en intressant läsning.Men också en nystart på att deltaga i tidebönerna.

Jag har ju en engelskspråkig Bibel förut men den återfinns i Nattavaara och den i kyrkan som jag tänkte läsa för turisterna den är King James version från 1600-talet och språket är därefter. Natta- vaarabibeln är i och för sig också King James version men den är reviderad. The revised standard version. Så språket där är förståerligt också för mig och då förhoppningsvis också för andra.

Nej, nu är det dags att fimpa luman godnatt, allihopa. Och Gud Välsigne eder!

Inga kommentarer: