måndag 6 juni 2022

Det blev pannkaka av pankakan men till slut blev det pannkaka ändå.

 Under kvällen tänkte jag att jag skulle ta och grädda pannkakor men det gick inget vidare till en början, dels fastande de i laggen dels så hade jag inget margarin. Det brukar bli bättre om jag tar smör i själva smeten och margarin i laggen eller stekpannan. Men den här gången hade jag inget margarin vilket påminner mig om att jag bör köpa ett sådant paket i morgon.

Nåja, det blev ju en liten måltid ändå och dessutom kommer Marmis att få en bit av pannkisarna men han brukar vänta tills de har svalnat av den lilla vovven.

Kjell,grannen, var också ute och promenerade en stund med honom och jag såg att båda var glada då de gick mot Lombolavägen, det är riligt för Marmis att han får sina promenade och jag hoppas att jag kan komma igång med dessa personligen när pacemakern blir rätt inställd för som det är nu är det inte alls roligt. Jag kan gå 10 till 15 meter sen måste jag vila och det blir då mycket korta promenader så det är bra när grannarna kan ställa upp och hjälpa varandra.

Inga kommentarer: