torsdag 16 juni 2022

Funderingar

 Jag sitter än en gång vid min dator och funderar på vad jag skall skriva om men samtidigt lyssnar jag på radion om flyktingar från Ukraina som nu lever i Sverige och närmare bestämt i Uppsala och man kan undra vilken ondska det finns i världen. 

Jag håller också på att läsa en bok om striderna vid Selowhöjderna våren 1945, jag har ju en hel del att läsa från de böckerna som jag fått eller snarare köpt från bokklubben Militärhistoriskt Bibliotek, det finns ju en hel del att läsa i dessa böcker och några har jag redan betat av. 

Men en hel del återstår dock.

Vädret verkar dock gå mot att det blir bättre och med bättre menar jag att det blir mer soligt, vi har dock fått en god balans mellan regn och och där kan ju psalm 199 i psalmboken visa på hur det skall vara särskilt den sista versen i 86;ans psalmbok Välsigna årets gröda och vattna du vårt land. 

Och i år verkar det som om grödan blir viktigare och viktigare på grund av Putins krig i Ukraina, där detta lands jordbruksprodukter stjäls av ryssarna. 

Stjäls och säljs av ryssarna till andra länder och kanske det är det som Putler krig går ut på att stjäla ett annats lands naturresurser för att sen svälta ut detta land, nå vi får väl hoppas att Ukraina vinner och att den Ryska utrikesministern följer i spåren av von Ribbentrop och så även Putin.

Inga kommentarer: