onsdag 24 juni 2009

Apropå deckare

Det är kanske dags att göra ett nytt inlägg på blogg/en-arna och då tänkte jag att jag skulle skriva om att värmen har kommit. Men också blomsterprakten som kan vara ganska så stor häruppe i trerikslandet. Som det också kallas.
Jag är med i en bokklubb och fick sist en deckare som jag tänkte att jag skulle ta och recensera så småningom. Då det i den fanns en principiell fråga som rör oss som är präster. Det vill säga prästens tystnadsplikt vid själavårdssamtal contra vad man skall göra om man råkar på något som kan utgöra en fara för andra människor. Om detta har det ju skrivits och till och med gjorts filmer om. Nå jag skall läsa om dessa passager i boken en gång till. Och fundera vidare!

Och vad heter då boken kanske vän av ordning frågar?

Jo den heter "De dubbla tystnaden" av Mari Jungstedt. Och den är inte särskilt välskriven men just om det jag berättat ovan har hon kommit på någonting.

Inga kommentarer: