torsdag 18 juni 2009

Litet av varje eller ditt och datt

Jag var ute och gick med Ronja i går. Hunden alltså. Jag brukar för det mesta ta en eller flera promenader med henne om dagen. På Doktorns ordinatition och jag ser att fler och fler växter kommer upp ur marken till sommarens korta blomning.

Som jag skrev för ett tag sedan så stämmer ju Skolavslutningspsalmen Kolmodins Psalm "Den blomstertid nu kommer" här uppe med verkligheten.

För när man sjunger den längre nedåt landet. Ja, då är en stor del av blomstertiden överstånden.

Också semestrarna börjar komma igång nu skulle jag tro för några av medarbetarna börjar dom redan nästa vecka. Men själv får jag vänta till slutet av augusti. Få se om jag i år kan komma ned till Oxhälja i Filipstad eller åtminstonde till Storfors Marknad. Eller varför inte Sanna-Marken i Fjugesta.Om den nu finns kvar?

Nåja, vi har ju också marknad här på byn. I Karesuando!

Och till den lär jag väl komma då den är alldeles utanför huset. Fast häromåret gick det inte för då satt jag i rullstol efter att ha fått en spiralfraktur på höger fot. Eller med andra ord med bruten fotled. Men i år hoppas jag att jag skall slippa detta. Om vi bara slipper allt för fuktigt väder och att folk inte slänger vita plastmuggar i gräset. Det var nämligen på en sådan som jag halkade då det begav sig häromåret.

Inga kommentarer: