måndag 29 juni 2009

Midnattsol

Jag kollade almanackan i går och ser då att solen ännu inte skall gå ned under horisonten. Förtfarande är det midnattssol. För mig som kommer söderifrån var det de första åren häruppe en fantastisk känsla att följa hur dagarna blev längre och längre.

Och sen då det gick mot kaamos hur de blev kortare och kortare.

Men för att hålla oss till sommaren och midnattsolen, så var det också något som man borde anpassa sig till märkte jag efter ett tag. Då det gick mot sommar. För jag valde ett rum i Prästgården som hade nio (9) rum.

Men problemet var upptäckte jag att solen låg på hela natten, så att det då blev olidligt hett. Så där var det bara att flytta till ett annat rum i huset som inte hade detta läge mot solen under natten. Så kan det vara att bo i en prästgård där solen inte går ner under horisonten under sommaren.

Inga kommentarer: