lördag 5 september 2009

Regnet det bara öser ner och var är mitt röstkort?

Under dagen har varit ett intensivt regnande och vid ett kort  besök i Mertajärvi  för att tömma ett släp så bara öste det ner. Och hunden Ronja som då fick springa lös tröttnade på vädret och ville in i bilen igen. Hon tyckte nog att frihet är bra men tryggheten inne i bilen var bättre speciellt som det är torrt där inne.

Jag har heller inte fått något röstkort från Svenska Kyrkan med anled- ning av Kyrkovalet,  så jag undrar  vart detta har tagit vägen.  Är det någon som har sett detta?

I morgon skall jag också gå till Kyrkan och höra min vikarie Bertil predika. Det är också mässa och bara det gör det ju värt att gå till Kyrkan. Men vi skall inte underskatta ordets predikan.

Ordet är ju viktigt och speciellt gudsordet! Så gå också ni till Kyrkan i morgon!

I dag har det också varit bröllop i Kyrkan och det märks att folk inte är riktigt vana vid nyordningen här vid Älvsbyhuset. För några av bilarna försökte köra runt detta. Men där står ju mina bilar dels Japanen dels Margarinlådan. Och slänten har vaktisarna nog gjort för brant under veckan. Så den är nog svår att komma upp i.

Inga kommentarer: