måndag 9 november 2009

Laptopfläkt

Jag skriver mest på min gamla Laptop från Dell Inspiron 8200 men nu verkar det som om den håller på att gå till datorernas kyrkogård. Eller vad man skall kalla det hela, då fläktarna verkar ha lagt av helt och hållet. Jag försökte dock installera något som heter Speed-Fan. Ett program som tydligen skall styra fläktarna men det går inget vidare eftersom manualen till den verkar vara till entidigare version. Fast jag har laddat ned den från nätet och tydligen skall man själv mixtra med programmet för att det skall bli rätt.

Nå, kanske kan jag så småningom klara av detta men om någon klok person läser detta kanske denne någon kunde ge mig ett hjälpande handtag. Åtminstone tills den kylplatta kommer som jag betällt från ett icke obekant företag vid  Insjön i Dalarna.

Inga kommentarer: