torsdag 26 november 2009

Svininfluensan

Jag sitter i församlingshemmet och funderar över om jag skall
vaccinera mig mot svininfluensan.Skolan och dess elever är här
och vaccinerar sig. Då en del personer har frågat mig om jag
skall vaccinera mig. Då har mitt standardsvar varit att jag hade
asiaten som barn. År 1957 eller 1958. Dessutom tror jag att
jag har haft Hong-Kong influensan. Och den första verkar vara
samma virusstam som Svininfluensan.

Därför tror jag att redan har fått en livslång immunitet.Fast
då någon frågade mig om jag också hade haft Spanska Sjukan
också blev mitt svar.

Hur gammal tror du att jag är?

Så gammal är jag inte att jag kan ha haft Spanskan för den gick
väl om jag läst historeböckerna rätt 1917-1918.

Kanske något år tidigare eller senare också.Kanske kan mågon
skriva och tala om då den härjade?

Inga kommentarer: