lördag 5 augusti 2017

Gudstjänst i kväll!

Jag sitter på expeditionen denna lördagsförmiddag och väntar på att så småningom kunna gå till någon av restaurangerna för att äta. Här i Karesuando/Karesuvanto finns det nämligen två restauranger en på vår sida om gränsen och en på den finska sidan.

Och när man har ett val så måste man  fundera på vilken av dessa skall man välja eller skall jag gå till Handlar´n och köpa köttbullar och sen gå hem och göra i ordning dessa tillsammans med makaroner.

Det är gott det också och bra mycket billigare än att ute.

Rubriken säger att jag skall ha en gudstjänst i kväll och jag har valt att kalla den gudstjänsten för "Helgsmålsbön", jag funderar dock på hur jag skall lägga upp den.  Om jag skall utgå från antigen episteltexten vilket kanske(?) är vanligast vid just Helgsmål eller om jag skall hålla en hel Söndags gudstjänst  med hela morgondagens predikan.

Det är väl något som jag får fundera på då jag smälter maten efter måltiden.

Har ni förresten sett frågan som jag ställde i förra inlägget?

Jag kan ge en ledning, detta har Göteborgsanknytning.

Inga kommentarer: