torsdag 31 augusti 2017

Idag är det Pannkaka och ärtsoppa!!!

Just det!

I dag är det torsdag och det innebär som nästan alla svenskar vet, ärtsoppa och pannkaka (fast häruppe säger de plättar). Det blir då att  om en stund gå till Gunnar Asplunds bar och äta dagens lunch som består av dessa tv storheter.

Nå, häruppe är det ju så att hösten är i antågande, löven börjar gulna men ännu dröjer det några veckor tills de faller av. Men jag har lagt märke till att det inte  finns så många höstpsalmer.

De som jag kommer på är 203 "Fram skrider året i sin gång" och 304 "Lär du mig skog att vissna glad". Men den sista är väl mer en begravningspsalm även om det är sällsynt att den används som sådan.

För under mina 25 år som präst har jag kanske sett den användas högst 10 gånger som sådan och då har det varit på mitt initiativ.

Då jag har förslagit den!

Ute blåser det och det inte speciellt varmt även om det inte heller är kallt men man måste ha tröja på sig utöver undertröja och skjorta.

Skall straxt göra mig i ordning för en andakt, so long!


Inga kommentarer: