söndag 6 september 2020

Land Land hör Herrens ord!

Jag skall nu under december månad ta hand om gudstjänsterna i Karesuando församling. den församling där jag tjänstgjorde som Kyrkoherde i 14 år och sen som församlingsherde under det sista året efter min pensionering. Plus ett år till då jag efterträdde min efterträdare under ett år i väntan på en ny Församlingsherde. Nå, nu blir det väl i stort sett bara söndagens gudstjänster i väntan på att Pandemin skall gå över För vårt land verkar det ju vara på detta sättet.

Vem vet varför? Jag tror att det  beror det på det paraply av förböner som täcker vårt land där vissa kristna människor är väktare på Sions murar och tar sin förbönstjänst för land och folk på allvar.

Så därför mina vänner i kyrkor och samfund ta ordet på allvar och bed för Sveriges land och folk, det vill säga de människor som befolkar vårt land varifrån de än kommer. Infödda som främlingar.




1 kommentar:

karesundoherden sa...

September månad skall det vara,