torsdag 17 mars 2011

Nu får det var nog med politik!

Det har blivit väldigt mycket politik på bloggen som jag hade tänkt skulle handla om kristen tro och speciellt den sortens kristendom som finns här uppe i nott. Och då inte bara den som är relaterad till den laestadianska väckelsen utan också till den vanliga kyrkokristen domem om det nu finns en sådan? Men också om kyrkan och kyrko året.

Jag kommer ihåg att det för ett antal år så läste jag om hur en jorurnalist började att i stället för kulturen i tidningen som han prenumrerade på, eller om han jobbade där? I stället för att fördjupa sig i detta började han läsa ekonominyheter och blev så fångad av detta ämne så det viktiga i livet. Som för honom var kulturen började gå honom förbi.

Och det viktiga för mig, det är den kristna tron och politiken skall jag väl inte lämna därhän men den får inte ta överhanden som den har gjort nu ett tag. Alltså mer balans i detta hoppas jag att det blir!

Inga kommentarer: