tisdag 1 mars 2011

Kronfågel

Jag ser i bladen att kronfågel skall till att dra in några kycklingar i år. Jag kommer ihåg ett annat år. Det är ganska längesedan nu. Kanske 15 till 20 år sedan. Också då talade man om de höga sjukskrivningstalen inom industrin. Också livsmedelsindustrin! Och att man från kronfågel hade lyckats få ner sjukskrivningstalen också vid influensaepedemier och liknande. En stolt person interjuades i radion om detta. Jag tror att det var Dagens Eko.

Min reaktion var nog inte den förväntade men jag tror inte att jag var ensam om den. Jag slutade köpa kronfågel eftersom jag inte ville köpa livsmedel som kanske hade hanterats av sjuka personer.

Också tidningarna var om jag kommer ihåg det rätt fulla av beröm av företaget. Men jag undrar fortfarande hur mycket försäljningen av kronfågel gick ned efter detta reportage? För det skulle förvåna mig om jag var ensam om min reaktion.

2 kommentarer:

kyrksyster sa...

Företaget gick inte under det kan jag lova. Dess ägare är vår granne... Han lider ingen nöd om man säger så...

karesundoherden sa...

Det trodde jag inte heller men jag undrar fortfarande om hur och om försäljningen av deras produkter då gick ned.