torsdag 3 november 2011

Ishalka

Nu är det återigen kallt och en ordentlig ishalka på vägen.
När jag var ute i morse och tänkte ta en promenad med hundarna, så tog jag som vanligt pandy först.Eftersom han alltid tränger sig före de andra.

Men han är precis som sin mamma en dragare och han drar ordentligt så hade fullt upp med att hänga med och det är inte så lätt. eller snarare tvärtom. Allt för lätt när det är ishalt på vägen. Och jag ångrade att jag inte i stället gick med Marmortass då han är mer intresserad av vad som finns i dikena och därför är mer benägen för korta Pauser än de andra vovvarna.

Nåväl det gick bra ändå, inga brutna ben men halt var det och jag antar att nu kommer vintern och snön komma med stormsteg. För nu är jag trött på höstmörkret och hoppas på att snön kommer att komma så att det ljusnar också ute.

Inga kommentarer: