onsdag 19 augusti 2020

Snart dags att gå till sängs

Vi får se vad den här drapan leder till, det händer då och då att jag planerar att skriva om något ämne men sen tar kanske en bisats  tag i mig och det som jag ämnade att skriva glöms bort eller får ligga tills någon annan gång. Kanske är det så när man författar någonting. Man styr inte riktigt själv utan det blir ämnet som styr vad som kommer ut på pappret eller skall vi vara moderna och säga skärmen.
För nu i vår elektroniska  tid handlar det nog om vad som kommer upp på just skärmen.

Nå, rubriken som jag satte när jag började denna drapa var Snart dags att gå till sängs och vi får de om det som jag kommer att fortsätta att skriva gör skäl för den rubriken eller om jag skall hitta på någon annan överskrift.

Detta med överskrifter eller benämningen på en bok, alltså dess titel kan ju ge många författare huvudbry för att inte tala om läsaren. Ett kyrkligt exempel på detta är den titel som han gav sin bok om nådens ordning. Den heter helt enkelt Dårhushjonet vilket är en mycket märklig titel på en bok om dogmatik eller vad man skall kalla hans teologiska testamente.

Nåja det är snart dags att gå till sängs och efter att ha tagit kvällsmedicinen, ja jag är ju i den åldern att jag inte är ensam. Jag har sällskap av en del krämpor. Och vem har inte det när han eller hon har uppnått den aktningsvärda åldern av 70 år som jag har gjort.

Nu återstår tandborstningen och sen completoriet sov gott och bädda ordentligt om er genom att be er aftonbön. Natti,natti!

Inga kommentarer: