onsdag 25 maj 2011

Och Jorden gick inte under!

Som ni vet och förmodligen redan observerat så gick inte jorden under i
lördags heller. Jag vet inte hur många sådana profetior som har kommit
under min snart 63 åriga livstid.

Och sen 1800-talet har det ju uppstått en hel del sådana rörelse.
I Kirunatrakten väntade man ju under 30-talet på Silverarken som
skulle föra de troende till det himmelska Jerusalem.

Eller hur det nu var?

Tidigare har vi andra rörelser som väntat på samma sak...

Att jorden skall gå under och att det skall komma några och föra bort
människorna. För ett antal år sen fanns det en grupp i Småland som
väntade på samma sak. Och Nåsböndernas utvandring till Jerusalem hade
väl också en sådan underton..

Men jag tror att man i detta skall hålla sig till Bibeln och då bestämt till
vad Jesus säger i Lukas 13:32.. Det räcker med detta och vad som sägs i de angränsande verserna.
Eller som Luther en gång sade "Om jag visste att jorden skulle gå
under i morgon skulle jag ändå plantera ett appelträd i dag"

Inga kommentarer: