söndag 5 juli 2020

Ålderdomen kommer inte ensam.

Att bli äldre det är att få en massa kompisar som man inte riktigt räknat med, eller som en vän sade till mig ålderdomen kommer inte ensam. Det är en hel del kompisar som dyker upp. Exempelvis den försämrade hörseln och synen. Det sista kan man ju numera göra något åt genom dels genom glasögon men också genom operationer. Som starroperationer, själv har jag opererats för starr i slutet av januari på höger öga.

Men sen finns det annat som åldersdiabetes eller typ 2 diabetes och som i mitt fall Myastena Gravis som först satte sig på ögonlocken och som tillsammans med en djup tandinfektion gjorde att jag såg dubbelt. Men detta försvann sen tanden drogs ut.

Så nog har jag fått  kompisar  på min ålders höst och till detta kommer mediciner som skall tas in vid olika tidpunkter på dagen. Men det är bara att göra detta och vara glad över att läkarvetenskapen har kommit så långt som man har. Även om jag ibland blir en smula skeptiska till alla mediciner som skrivs ut. För ibland undrar jag om de inte slår ut varandra.

Inga kommentarer: