onsdag 1 juli 2020

Jag sorterar återigen böcker

Jag har en välfylld bookhylla, alldeles för välfylld skulle kanske någon säga och det kan väl stämma då man faktiskt kan låna böcker på folkbiblioteken i landet. Men nu är det så att jag äger en del böcker och har överfullt med dessa och då jag har en tom bokhylla just nu så bör dessa få finna sin plats i denna bokhylla.

Och det är det som jag håller på med just för tillfället men det innebär att golvet i rummet just nu översvämmas av dessa böcker som jag förut haft i banankartonger och de gör sig ju bättre i bokhyllan  tror jag nog. Men på väg till bokhyllan har de först han hamnat på golvet på sin färd mot de för dessa hägrande bokhyllan. Om nu böcker har känslor vilket jag betvivlar.

Det blir också enklast möjliga system att hålla ordning på dessa nämligen att de får stå i hyllan i författarordning, det blir nog bäst så. Även om några av dessa som kanske inte kunde med varandra vare sig de var levande eller döda. De får nu stå och samsas i min bokhylla vare sig de vill eller inte.
De kan ju i vart fall som helst inte kunna göra något åt det.

Den teologiska litteraturen får dock en plats lite högre upp nämligen en trappa upp och där får de stå tillsammans med brottskrönikan och om någon undrar så finns det ingen tanke bakom detta. Det har bara blivit på detta sättet.

Inga kommentarer: