onsdag 15 juli 2020

Kaffekaffetåren den är bra!

Jag har ett litet fel på min gröna bil, det kan vara en säkring som inte fungerar och jag väntade på att en person skulle komma och hjälpa mig med det men han dök aldrig upp och sen visade det sig att han kommer i morgon i stället. Det innebar att då jag väntade tog jag och tvättade upp lite smutstvätt som jag haft liggande någon vecka och det var ju lika bra att få det gjort som något annat.

Nåväl jag har ju ett triangakök och jag hade tänkt att jag skulle åka bortom Idivuoma till Spärren och koka någon kopp kaffe och sitta där på bryggan och känna brisen från den lilla sjön mot kinden och verkligen njuta av tillvaron. Kanske också ta med en bok att läsa, varför inte Bibeln?

Och försjunka i och  begrunda texten alltså vara med i andanom i det som evangelisten vill förmedla till oss människor. Alltså att umgås med Jesus och hans apostlar nu under sommartid.

Jag har ju också en utmärkt myggskrämma som skrämmer bort alla slag av odjur av det slaget därför så tror jag att jag får vara i fred för dessa blodsugare under min lilla meditation över bibelordet där på Spärrens brygga. Drickande mitt kaffe och mumsande på en bulle, kan det bli bättre?

Då jag har de heliga apostlarna och Jesus till sällskap och sen hela den av Gud skapade naturen att både se och vörda över eller vad tror ni?

Inga kommentarer: