lördag 18 juli 2020

En regnig och myggrik sommar

Är det som sagt var, det är mycket mygg här i Karesuando men också svidare vilket är små små knott eller vad man skall kalla dessa små odjur. Myggen kan man kanske stå ut med då det finns myggolja även om jag inte tycker att de oljor som nu finns gör någon större verkan.

Den  bästa myggoljan komponerar man ju själv bäst med ungefär lika delar myggolja och beckolja en slags restprodukt från det man utvinner tjära om jag förstår det rätt. Då luktar man både gott och blir av med di himskanste blodsugarna.

Och då blir det ju också uthärdligt att vara ute i Guds fria natur.

Jag skrev ju häromdagen att jag hade tänkt mig att jag skulle ta och sätta mig att läsa lite någonstans just ute i den fria naturen men ännu har det inte blivit av och detta får jag nog skylla på myggen som
inte vill lämna mig och mitt söta blod ifred. Men då jag nu både tänker införskaffa både beckolja och djungelolja så kanske det med en gasdriven liten  myggskrämma kan bli av.





Inga kommentarer: