fredag 3 juli 2020

Frånvarande Jordgubbar och närvarande Smörgåstårta

Jag var till Handlar´n i eftermiddag och tänkte köpa jordgubbar, då jag blev tipsad om att Handlar´n här i Nattavaara hade fått hem jordgubbar. Men jag hittade inga sådan. Förmodligen var de uppköpta av andra kunder och det varväl lika bra det. Då de förmodligen är för söta för mig.

I stället köpte jag smörgåstårta även om jag inte är så förtjust i sådana bakverk då jag på dop och minnesstunder, framförallt i Eskilstuna,  har förätit mig på olika sorters smörgåstårta.

Jag tog en liten bit när jag kom hem och den smakade gott och genom detta har jag nu också mat tills i morgon också och kanske också övermorgon.

Nu tänker jag fortsätta jobbet med böckerna så jag får upp dessa i bokhyllorna.

So Long

Inga kommentarer: