fredag 17 juli 2020

Kanske dags att dricka kaffe och läsa Psalm 23.

Jä då är det dags att sätta sig kanske utomhus med en termos med kaffe i och sen ta och läsa en bok, kanske något av evangelierna även om det är annat som lockar då man är utomhus med en termos och kanske en och annan bulle.

Problemet stavas dock för min del på följande vis "typ 2 diabetes" för även om jag inte känner något obehag just för tillfället av detta kanske en viss oförsiktighet kommer att göra sig påmind framledes och det är ju dumt att strunta i diabetessköterskans varningsord. Vi har ju också skriftens ord om att vår kropp är den Helige Andes Tempel och detta tempel skall vi vara rädda om.

Det är en viktig lärdom också i vår tid, nåväl jag funderar på att åka till Karesuando Camping och se om man kan få en bulle och en kopp kaffe där, eller skall jag stanna hemma och fortsätta göromålen  som jag har här framför mig. Jag säger inte vad men det kommer att framgå så småningom hoppas jag.

Nåväl kanske blir det att jag sitter och läser en liten tunn bok från Semnos förlag om den 23 Psalmen i psaltaren. Då läser jag både en bibeltext och om den vilket inte är så dumt egentligen. Den har också underubriken en Herde ser på den 23 Psalmen. Den som börjar Herren är min Herde.

Inga kommentarer: