onsdag 22 juli 2020

Regnet det bara öser ner!

Jag undrar om ni kommer ihåg 2018? Vi som bor lite norröver var väl inte så drabbade av torkan för det kom en och annan regnskvätt. Så pass mycket att höet växte här uppe åtminstone i Nattavaara för där växten det hö på ängarna nedanför huset. Problemet var bara att där hade man slagit hö föregående år så det var svårt att skörda det nya höet utan att få med det hö som höll på att förmultna.

Detta problem finns inte i år utan här har regnet kommit regelbundet och då kanske lite för ofta men det växer så det knakar i markerna, jag ser det på tomten här ute. Och när jag och Marmis var ute vid sextiden så regnade det så att både han och jag blev blöta. Mest jag tror jag för jag var tvingen att byta både byxor och skor eller snarare att ta av skor och strumpor och lägga dessa i tvättkorgen.

Jag hoppas morgondagen blir bättre och torrare än i  dag för en liten paus i regnandet behöver vi, så tycker i vart fall jag.


Inga kommentarer: